4 Şubat 2009 Çarşamba

Sen de Gitme Triyandafilis


Aslen
Ayla Kutlu'nun romanı olan Sen de Gitme Triyandafilis, tiyatro oyunu olarak da sahnelenmiş, Tunç Başaran tarafından filme de çekilmiş. Ben bu ağın içine filmi tarafından çekildim. 1. dünya savaşının sonlarına doğru Fransızların işgalindeki Hatay'da yaşayan zeka özürlü bir genç kızın ve onun bakıcısı Sultan'ın bu öyküsü savaşın insan ölçeğinde yarattığı trajediler için bir ağıt adeta. Yoksulluk, göç, ölüm, yalnızlık kadınların, en çok da bir çocuktan farkı olmayan Triyandafilis'in yaşadıkları üzerinden anlatılıyor. Onları ayakta tutan tek şey aralarındaki bağ, ama kolay kolay sarsılmayacak, her zorluğa dayanabilecek cinsinden. Erkekler çoğu zaman hayatlarının dışında; kızına aşırı düşkünlüğü olan tüccar baba, kızın asker aşıkları sürekli savaş tarafından sürükleniyorlar. Bu yüzden ayrılık filmde bütün dehşetiyle baş rolü üstleniyor. Savaşa, mecburiyetlere, olanaksızlıklara dayanabilmek için yetişkinler çeşitli yöntemler geliştiriyorlar, tıpkı savaşın gerekliliğine inanmak, savaşı çıkarları için kullanmak, vatani görevin ahlaki tarafını yüceltmek ya da gücünün yetmediği şeyleri kabullenmek gibi. Oysa Triyandafilis ne savaşın başlangıcına, ne sonlanmasına, ne de savaş bittiği halde Rıfat'ın askere gitmesine bir anlam veremiyor. Yetişkinlerin içinden geçip de ağzından çıkamayanları haykırıyor. "Gitme!"

2 yorum:

  1. tek kelime turkce bilmeden oynamis bu filmde olivia bonamy, finalde "gitme" dediginde bogazimin dugum dugum oldugunu hatirliyorum. facebook`ta romain duris`nin sayfasina bakarken biyografisinde Olivia Bonamy ile evli oldugunu gordum, bu ismi nereden hatirliyorum derken google`a sordum, yukaridaki resimini gorunce de sayfana geldim. guzel bir blog, daha da onemlisi guzel filmler

    YanıtlaSil
  2. Tam bir mükemmel çift sendromu. Romain Duris'yi sevmek için bir Gadjo Dilo yeter zaten. Olivia Bonamy'nin başka filmini bilmiyorum ama bu filmde profesyonellik kokmayan kendiliğinden bir oyunu vardı diye hatırlıyorum. Filmografisini bir karıştırmak gerek.

    YanıtlaSil